De 5 op zondag

De 5 op zondag | Recensies

Lijstjes: I love them. Zelfs al is het een opsomming van zes manieren om in de tuin te werken zonder rugklachten of vier redenen om jezelf in te smeren met slaolie (niet doen!), dan lees ik ze. Ook al werk ik nooit in de tuin en vind ik sla  iets dat vooral als garnering dient. Anyway, omdat ik zo van lijstjes houd én van lezen, heb ik vijf toffe recensies op een rijtje gezet die deze week bij andere bloggers verschenen. Share the love!

Mirte van Chicklit over Soms is liefde dit – Daan Borrel

Soms is liefde dit is een boek wat echt is. Alhoewel het filosofische aspect en het praten of lezen over seksualiteit misschien niet voor iedereen is weggelegd, is dit verhaal toch wel herkenbaar. In hoeverre ga je op in de ander en in hoeverre blijf je bij jezelf?  Daan Borrel laat de lezer middels dit debuut een kijkje nemen in haar hoofd, onderbuik en zeker ook haar hart.”

Lees de volledige recensie

Charles Kuijpers over De waarheid liegen – Boris O. Dittrich

“In De waarheid liegen laat Boris Dittrich haarfijn zien hoe elke getuige een eigen waarneming en perceptie heeft van een gebeurtenis, zeker als dat een traumatische is. De aandachtige lezer krijgt talloze subtiliteiten voorgeschoteld, verpakt in een levensecht verhaal vanuit zeer diverse personages. De schrijver blijkt een levendige fantasie te hebben doch blijft voortdurend met beide benen op de grond. Heel knap!”

Lees de volledige recensie

Lauriekoek over Superveg – Celia Brooks

“Bij vrijwel ieder recept staat een supermooie foto. Tegen de grijze achtergrond springen de kleuren van de groenten er echt uit. in al die tijd dat ik kookboeken recenseer ben ik elke keer weer aangenaam verrast over hoeveel toffe opties er zijn met groenten. Superveg is ook zo’n kookboek waarin weer dingen staan die mij motiveren de keuken in te gaan.”

Lees de volledige recensie

Boeken om van te houden over Ik zag Menno – Sandra Bernart

“Alles in dit boek lijkt ook perfect te kloppen, alsof alles verband met elkaar heeft en niets zonder reden benoemd wordt. Er zijn geen open puzzelstukken en dat is niet vanzelfsprekend. Veel van de (ogenschijnlijke bij-) zaken uit het verleden komen keer op keer terug in het heden. Zulke verhalen zijn niet zeldzaam, zo geweldig goed geschreven echter wel.”

Lees de volledige recensie

Zon en Maan over Circe – Nell De Smedt

Circe heeft zeker potentie en wist zo nu en dan echt onderhuids te komen, maar dat creepy gevoel bleef steeds maar kort hangen, waardoor het boek eerder raar en onlogisch voelde dan beklemmend en mysterieus. Toch denk ik wel dat veel lezers dit boek wel kunnen waarderen. De mysterieuze sfeer en de vele vraagtekens motiveren namelijk ontzettend om dit boek uit te willen lezen.”

Lees de volledige recensie